October 18, 2017

Review: canvas van Fotofabriek.nl *

Zoals jullie misschien wel weten ben ik vorige maand (ik kan niet geloven dat het al een maand geleden is) naar Indonesië op reis geweest met het Lief. Natuurlijk ben ik ondertussen druk bezig geweest met het bewerken en sorteren van de foto's om een fotoboek te maken want van zo'n reis wil je graag een permanent aandenken dat je ook aan andere mensen wilt showen.
Daarom was ik ook heel aangenaam verrast toen de lieve mensen van fotofabriek.nl me net voor vertrek contacteerden om een canvas* uit te proberen. Over perfecte timing gesproken.

Na lang twijfelen koos ik dan toch voor de foto van het Lief en ik op de Kawa Ijen, een vulkaan in het oosten van Java. Wij hadden geluk dat onze gids enorm graag foto's trok en dat hij er nog goed in was ook! Ik koos dus voor deze foto, al was het maar alleen voor de herinnering aan die fantastische gids die ons met zijn beperkt Engels toch aan het lachen probeerde te maken.

Het bestellen van het canvas ging enorm vlot, ik vond de site zeer gebruiksvriendelijk. Het geeft heel duidelijk weer welk deel van de foto zal worden weg gesneden (is altijd zo met een canvas, vrees ik - een tip: als je wilt vermijden dat er essentiële delen van je foto worden weg gesneden, kan je via een fotobewerkingsprogramma een witte rand toevoegen) en laat je de foto positioneren zoals je dat zelf het mooiste vindt. Het is zelfs mogelijk om een collage te maken van verschillende foto's maar ik vond 1 foto het mooist.

De bestelling was dus enorm snel geplaatst (duurde nog geen 5 minuten) maar waar ik echt van onder de indruk was, is de enorm snelle levering. Ik heb de dagen niet exact geteld, maar het canvas lag binnen de week hier op de stoep. En dan had ik nog een aflevermoment gemist! Gelukkig was ik de volgende dag wel thuis en rond een uur of 8 's avonds werd het pakje bezorgd (handig toch, zo'n late levering?).

Nieuwsgierig als ik ben, scheurde ik de verpakking meteen open en voor diegenen die ongerust zijn over de breekbaarheid van zo'n canvas tijdens het vervoer: ik kan je verzekeren dat die zorgen nergens voor nodig zijn. Zoals je hier kan zien, is het zeer goed ingepakt.


En dan het moment suprême: de grote onthulling. Ik ben echt heel tevreden met mijn foto. Hij lijkt op foto misschien een beetje aan de donkere kant, maar dat ligt ook aan de foto zelf (zoals je kan zien is die getrokken net voor zonsopgang). Wat ik leuk vind aan een canvas is dat het net een schilderijtje lijkt. Zo schattig. Ook de mensen die hier ondertussen over de vloer zijn geweest, geven altijd een complimentje over de foto. Zeker geslaagd dus.

Wil je graag zelf een canvas laten maken? Dan kan ik je fotofabriek.nl zeker aanraden! Ik ben echt tevreden over de kwaliteit en ben nog steeds onder de indruk van de snelle levering. Het canvas dat ik bestelde is 30x20cm en kost 14,99 EUR dus het is nog eens budgetvriendelijk ook!

* Ik heb voor het schrijven van dit artikel producten gekregen, maar dat betekent niet dat mijn mening daardoor beïnvloed wordt, hoor. Als je mij kent, weet je dat ik altijd eerlijk ben 😉

No comments:

Post a Comment