August 5, 2017

Amandelstaafjes.

Amandelstaafjes - a floral sunset

Deze koekjes maakte ik om mee te nemen naar het werk toen ik jarig was. Ik bak heel graag taarten en cakes maar nu ik met de fiets naar het werk ga moet ik vooral zien dat wat ik bak, gemakkelijk is om mee te nemen op de fiets. Geen fruittaarten dus (maar wél deze red velvet cake). Deze koekjes waren daarom ideaal aangezien ze niet konden lekken in mijn tas en gemakkelijk in een doos pasten. Bovendien zijn ze ook heel lekker bij een tas koffie wat het helemaal ideaal maakt om mee te nemen naar het werk, waar er heel wat koffie gedronken wordt.

Ingrediënten


  • 125 g zachte boter
  • 75 g suiker
  • 1 ei
  • 100 g zelfrijzende bloem
  • 100 g amandelmeel
  • 1 tl kaneel
  • amandelschilfers ter decoratie

Bereiding

  1. Verwarm de oven voor op 180°C. Meng de bloem, kaneel en amandelmeel in een kom.
  2. Klop de boter en suiker tot een romig mengsel. Voeg het ei hieraan toe en meng opnieuw tot het is opgenomen in het mengsel.
  3. Klop er het bloem/amandelmengsel rustig onder; 
  4. Neem een ingevet bakblik (het mijne was ongeveer 20x25cm) en schep het deeg in het bakblik. Smeer het goed uit tot in de hoeken zodat de gehele oppervlakte bedekt is.
  5. Bestrooi met de amaendelschilfer
  6. Bak ongeveer 20 min in de oven of tot de koek goudbruin is.
  7. Laat afkoelen en snijdt in staafjes. Heel lekker bij een tasje koffie!

No comments:

Post a Comment