June 7, 2017

Regenboogsangria.


Hoewel ze deze week iets minder weer voorspellen, hebben we de afgelopen weken toch mogen genieten van heerlijk zomers weer! De zomerbars hier in Antwerpen beginnen een voor een terug te openen (en er zijn er ook een paar nieuwe bij!) dus 't is officieel: cocktail season has opened! Ik zie mensen vaak een sangria bestellen wanneer ze op het terras van één of ander cafeetje van de zon zitten te genieten. Zelf lust ik geen rode wijn dus laat ik de sangria liever aan me passeren, maar wie zegt dat sangria altijd met rode wijn hoeft te zijn? 
Toen ik onlangs een afbeelding zag van een regenboogsangria, wist ik het; ik moet die sangria toch een kans geven. Ik zocht naar ingrediënten in de juiste kleuren en in plaats van een rode wijn sangria, ging ik voor rosé. Dat is toch ook net iets meer zomers, vind ik. Buiten het snijwerk voor het fruit heb je er trouwens bijna geen werk aan! Het is wel een sangria met erg veel fruit dus ik raad je aan om hem niet te lang te laten trekken (tenzij je snel dronken zou willen worden). Het is een beetje een namiddagsnack en drankje in 1.

Ingrediënten (voor 1 sangria)


  • braambessen
  • blauwe druiven
  • kiwi
  • citroen
  • appelsien
  • aardbeien
  • 1 fles roséwijn
  • 3 el suiker
  • sap van 1 limoen

Bereiding

  1. Open de fles roséwijn en voeg hieraan 3 eetlepels suiker toe en het sap van 1 limoen. Meng goed zodat er geen suikerkristallen onderaan de bodem liggen.
  2. Schil en snijd het fruit (kiwi, citroen, appelsien en aardbeien) in hapklare stukjes. 
  3. Neem je glas erbij en begin het fruit in de juiste volgorde in het glas te schikken: braambessen, blauwe druiven, kiwi, citroen, appelsien, aardbeien (of in de omgekeerde volgorde natuurlijk).
  4. Giet je glas nu tot bovenaan vol met de roséwijn en serveer meteen. Je kan de sangria ook even laten trekken (maar doe dat zeker niet té lang), maar ik vind hem het lekkerst als je hem meteen opdrinkt. Anders wordt het fruit te plat.


No comments:

Post a Comment