February 25, 2017

What's in my bag?


Vooral bij Amerikaanse blogsters zag ik al een paar keer een "what's in my bag" post voorbij komen en misschien ben ik gewoon een grote curieuzeneuzemosterdpot, maar ik ben altijd heel geïnteresseerd in wat anderen meenemen in hun handtas. Het stond al lang op mijn lijst om het zelf ook eens een keer te doen en voila, je ziet het al, 't is er vandaag van gekomen. Ik loop tegenwoordig met een kleine handtas rond dus heel veel geraak ik er niet in kwijt. Met andere woorden, dit zijn mijn absolute essentials, deze dingen zitten al-tijd in eender welke handtas. Maar laat het ons hebben over de details; wat zit er nu precies in mijne sjakos

Eerst en vooral, mijn handtas zelf, die is nog relatief nieuw en kocht ik bij zalando. Natuurlijk neem ik altijd mijn portemonnee overal mee naartoe. Dit exemplaar is al enkele jaren oud en kocht ik bij I am, als ik me niet vergis. Het is al enkele jaren geleden dus ik zou er ook wel eens naast kunnen zitten. In mijn portemonnee zitten de alledaagse dingen; veel te veel klantenkaarten, identiteitskaart, geld en mijn Velo-kaartje (waar ik sinds kort de trotse eigenaar van ben, na meer dan een jaar op de wachtlijst te staan). Mijn sleutels kunnen natuurlijk niet ontbreken, anders sta ik voor de deur (wat soms ook gebeurt als ik mijn sleutels wél bij heb, helaas). 
De laatste tijd heb ik ook heel veel last van kapotte lippen, dus een labello neem ik tegenwoordig ook standaard mee. Ik vond ook een lipstick van Yves Rocher terug in mijn handtas, tot mijn eigen verbazing eigenlijk want ik draag niet zo veel lipstick. Enkel wanneer ik afspreek met vriendinnen of eens een date night heb met het Lief, maar voor de rest heel weinig. Ik neem wel altijd die lipstick mee om eventueel bij te werken dus vandaar dat hij waarschijnlijk nog in mijn handtas zat. Verder kan ook een handgel niet ontbreken, komt altijd handig van pas na een tramrit of een bezoekje aan een toilet op café. Ook parfum zit standaard in mijn handtas om slechte geurtjes te verdoezelen (hey, I'm only human, ook ik zweet). Dit is een handig en relatief klein flesje dat ik gemakkelijk kan wegsteken, zelfs in deze kleine handtas. Ook deze parfum komt van Yves Rocher, ja, ik ben fan van de winkel! 😃
Kauwgom, of tuttefrut zoals ze bij ons zeggen, probeer ik ook altijd bij te hebben. Opnieuw om slechte geurtjes te verdoezelen, maar dan op een andere manier. Ik heb altijd een angst om met een slechte adem rond te lopen dus wanneer ik geen tuttefrut bij heb, voel ik me altijd wat onzeker. Meestal heb ik ook een elastiekje bij om mijn haar in een staart te kunnen doen wanneer ik het te warm zou krijgen. 's Morgens kan ik er geen moeite insteken om mijn haar te doen (ik kam het niet eens) en vertrek ik dus altijd met los haar. In de loop van de dag, begint dat toch altijd te irriteren en dan zijn elastiekjes een lifesaver. 't Kan me dan ook zo hard irriteren als ik ontdek dat ik niets bij heb om mijn haar te kunnen opsteken... Waar verdwijnen al die elastiekjes ook naartoe? 
En dan last but not least, het exemplaar dat in de sjakos van elke vrouw zit, veronderstel ik; mijn telefoon. Ik heb een iPhone SE, die zat voor een goedkope prijs bij het abonnement van het Lief zijn krant dus dat kon ik niet laten schieten. Zoals waarschijnlijk de meerderheid van de mensen voel ik me naakt als ik mijn gsm niet bij heb. Want wat als iemand me probeert te bellen of ik een melding krijg... en... hoe laat was het ook al weer?

Voila, deze dingen zitten dus bijna altijd in mijn handtas. Hoe groter de handtas, hoe meer onnodige rommel ik meeneem. Een agenda, notitieboekje, deodorant, 100 zakdoeken (ik ben heel allergisch aan heel veel dingen en moet daardoor heel vaak (en luid) niezen. Ik haat het ook, maarja, wat doe je eraan?), snacks, een flesje water, ... . Zolang die handtas maar niet leeg is! 😃

En wat zit er standaard in jullie handtas?



No comments:

Post a Comment