August 27, 2016

Cairpirinha

caipirinha

Dat ik zot ben van cocktails is al lang geen geheim meer. Mojito is al jarenlang mijn favoriet maar sinds Argentinië is daar een stevige concurrent bijgekomen: Caipirinha. Hoewel het drankje volgens mij eerder Braziliaans is dan Argentijns, kon je het op verschillende plaatsen gemakkelijker vinden dan mojito. Omdat de ingrediënten vaak gelijkend zijn (sterke drank, limoen, suiker en bruiswater), bestelde ik dan ook de caipirinha wanneer er geen mojito meer bleek te zijn. Een traditie die ik ook mee naar huis heb genomen, want soms overvalt mij de goesting naar een cocktail en omdat munt niet altijd voorhanden is, is deze caipirinha al vaak een welgekomen alternatief geweest. De cachaça die je gebruikt om de caipirinha te maken is trouwens ook heel lekker als vervanger voor rum in de mojito (kleine tip). Maar we hadden het over caipirinha, hoe maak je dat nu precies?

Ingrediënten

  • halve limoen (citroen kan ook)
  • 1 eetlepel rietsuiker
  • scheut cachaça
  • bruiswater
  • ijsblokjes

Bereiding

  1. Snijdt de halve limoen in stukjes en doe ze in een glas.
  2. Strooi de rietsuiker erover en stamp fijn met een stamper.
  3. Voeg een scheut cachaça toe (naar smaak).
  4. Voeg de ijsblokjes toe aan het glas en vul aan met het bruiswater.

No comments:

Post a Comment