June 2, 2016

3 jaar + een paar kleine veranderingen.


Vandaag wordt mijn blog 3 jaar, say whaaaaat?! Oké, ik blogde voor A floral sunset ook al, maar 't is pas met deze blog dat ik het gevoel heb dat ik mijn ding gevonden heb en dat ik er ook écht content van ben... Ook al is niet alles perfect natuurlijk.
3 jaar is niet superlang maar 't begint toch al te tellen. De perfecte gelegenheid om veranderingen door te voeren, dacht ik. Misschien heb je het al wel gemerkt maar ik schrijf niet langer in het Engels. Ik heb toch wel echt lang getwijfeld over die beslissing. Op mijn eerste blog schreef ik ook gewoon in 't Nederlands want dat is mijn taal en die voel ik het beste aan, toch? Waarom ik bij de start van deze blog dan naar Engels ben overgeschakeld? Wel, je zal het nog wel merken maar ik heb soms de gewoonte om Engelse woorden in mijn zinnen te flansen à la Astrid Bryan. Ik zit soms zelfs op het punt waar ik de Nederlandse vertaling voor het woord even niet meer weet. Héél irritant, vind ik dat zelf. Als heel de zin al in het Engels is, zijn die Engelse woorden opeens een pak minder irritant (verschiet ge van he?)
Ten tweede, vind ik die dt-regel ook gewoon zo verwarrend! Daar heb je natuurlijk niet zo'n last van als je blogt in een andere taal. En 't is niet alleen dt, spelling in het algemeen is niet mijn sterkste vak (mijn excuses op voorhand hiervoor; bereidt u mentaal al maar voor op een paar spellingsfouten di écht nooit gemaakt zouden mogen worden... en die ik dan toch maak). Ik weet niet, op een gegeven moment leek Engels mij écht gemakkelijker dan Nederlands. 
Ik dacht natuurlijk ook een groter publiek te bereiken door Engels als taal voor mijn blog te gebruiken maar let's face it (dat bedoel ik dus ;) ); mijn blog wordt helemaal niet zoveel gelezen, laat staan door anderstaligen.  
Daarom heb ik er dan ook voor gekozen om de switch naar het Nederlands terug te maken. Ook al kunnen die 5 anderstaligen die ooit per ongeluk op mijn blog gesukkeld zijn nu niet meer volgen en ben ik suuuuperslecht in spelling. Die Engelse woorden moet je er ook maar bijnemen. Ik hoop dat je je er niet al te hard aan gaat storen, maar ik moet ook nog een beetje mijn draai vinden... opnieuw. Spannend he? Verder moet ik hier nog wel 't een en 't ander aanpassen maar dat komt dik in orde, ik geloof er volledig in! 
Dus na al mijn getater, stel ik voor dat je gewoon een glaasje erbij neemt ('t maakt niet uit met wat) en dat je samen met mij drinkt op de volgende 3 jaar, allemaal in 't Nederlands en daarna zien we wel weer! ;-) SCHOL! 

No comments:

Post a Comment